Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

You never give me your money

Παρατηρώ τελευταία, όπως αρκετοί, το σούσουρο που γίνεται με το κίνημα 'Δεν Πληρώνω'. Έχω καταλήξει τελικά πως πρέπει να είναι μια από αυτές τις περιπτώσεις που και τα 2 αντιμαχόμενα μέρη έχουν ταυτόχρονα δίκιο και άδικο.

Από τη μία τα μέλη του κινήματος έχουν δίκιο ότι τα διόδια σε όλη την Ευρώπη είναι απείρως φθηνότερα αναλογικά με τη χρήση των δρόμων, όπως επίσης ότι ισχύει το 'διόδια ή τέλη κυκλοφορίας (όχι και τα 2 όπως εδώ), ανάλογα με το σύστημα κάθε χώρας. Από την άλλη όμως, και επειδή μιλάμε για σοβαρά κράτη, εκεί η φοροδιαφυγή είναι ελάχιστη σε όλους τους τομείς, με αποτέλεσμα η εκάστοτε κυβέρνηση να έχει κονδύλια για να ολοκληρώνει μόνη της το έργο (και συνεπώς να χρεώνει χαμηλότερα διόδια, απλά για να βγάλει το κόστος του έργου) και όχι να το αναθέτει σε λαμόγια κατσκευαστές κοινοπράκτες. Έχουμε λοιπόν, όπως και σε πολλά άλλα πράγματα, τους δρόμους και τα διόδια που μας αξίζουν!

Από την άλλη, η κυβέρνηση έχει και αυτή τα δίκια της να λέει ότι τις (ληστρικές και γενικώς απαράδεκτες) συμβάσεις με τις κοινοπραξίες, οι οποίες προβλέπουν ότι ΄πρώτα πληρονόμαστε και μετά φτιάχνουμε δρόμο' τις υπέγραψαν οι προηγούμενοι (ξέρετε, οι 'σεμνά και ταπεινά'...). Συνεπώς, είναι πλέον νόμιμες συμβάσεις και δεν μπορεί η τωρινή κυβέρνηση να τις προσβάλλει και να αλλάξει τους όρους τους. Από την άλλη όμως, είναι τραγικό να μιλάει ο Ρέππας για τζαμπατζήδες κλπ λες και ξαφνικά ξύπνησε σε μια άλλη χώρα που όλοι έχουμε χρήμα που ρέει από τα μπατζάκια και απλά το κάνουμε μασούρια! Επιπλέον, πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι η λύση δεν είναι να ποινοικοποιείς την μη πληρωμή κομίστρων τα οποία όλοι ξέρουν πως (αν και καλύπτονται από τις παραπάνω συμβάσεις) είναι απαράδεκτα υψηλά και κοινωνίκα άδικα.

Εν κατακλείδι, η κατάσταση θα μπορούσε να εκτονωθεί αν το κράτος αντιλαμβανόταν το δίκαιο των αιτημάτων των πολιτών και προσπαθούσε να κινηθεί έξυπνα 'γύρω' από τις συμβάσεις καθιερώνοντας κάρτες εβδομαδιαίων, μηνιαίων ή 6μηνιαίως διελεύσεων που να προσέφεραν χαμηλότερο συνολικό κόμιστρο ή εξέταζε σε ποιά σημεία δεν υπάρχει παράπλευρος δρόμος χωρίς διόδια (όπως ορίζει ο νόμος ότι πρέπει να υπάρχει) και να αναγκάσει τους κατασκευαστές να τηρήσουν όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Και οι πολίτες φυσικά θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι οπως σε τόσα άλλα πράγματα, ένα μέρος της ευθύνης βαραίνει όλους εμάς, και ότι θα πρέπει όλοι τελικά να συνεισφέρουμε στην λύση του προβλήματος με το να είμαστε διαλλακτικοί και πρόθυμοι για υποχωρήσεις εκατέρωθεν.

Υ.Γ. Αντίστοιχα, αντί η κυβέρνηση να αυξάνει 40% το εισητήριο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (τιμωρώντας έτσι ουσιαστικά αυτούς που πληρώνουν) θα μπορούσε (επιτέλους) να βάλει σοβαρά μηχανήματα ελέγχου στους σταθμούς, ώστε να μην μπορεί να περάσει όποιος δεν χτυπάει εισητήριο. Τόσο 'δύσκολη' είναι η λύση στο πρόβλημα...

6 σχόλια:

  1. Κοίταξε είναι προκλητικές οι συμβάσεις και πλέον το βλέπουμε όλοι αυτό. Αν και ήταν ανεκτό την εποχή των παχιών αγελάδων, σήμερα που σφίξανε οι κώλοι δύσκολα γίνεται ανεκτό.

    Προσωπικά το κίνημα το βλέπω με κάποια συμπάθεια, αρκεί να μην περάσει κάποια όρια και μετετραπεί όντως σε κίνημα τζαμπατζήδων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ εν μέρει αν και με έχει ενοχλήσει αρκετά που κλείνουν τα μετρό και δεν σε αφήνουν να χτυπήσεις εισητήριο (ακόμα και να θες)...είναι λίγο φασιστικό.
    Από την άλλη η όλη αντιμετώπιση του κράτους δείχνει ότι το βλέπουν καθαρά λογιστικά, χωρίς ιδιαίτερη κοινωνική ανάλυση το οποίο είναι τουλάχιστον προκλητικό την περίοσο που διανύουμε. Ειδικά αυτό με την αύξηση των εισητηρίων του μετρό είναι πέρα από άδικο και βλακώδες...θα κάνει ακόμα λιγότερους να χτυπούν εισητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ναι, ακόμα και το πιο φιλησυχο υποζύγιο εξαγριώθηκε με αυτή την αύξηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα διόδια και το σχετικό κίνημα είναι η αφορμή για να ξεσπάσει λίγο και ο λαός... Η νοοτροπία "Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος" θα γιγαντώνεται σιγά σιγά με άγνωστες συνέπειες.. Δεν μιλάω με επαναστατικό ύφος, κοινωνική διαπίστωση κάνω.

    Socrates

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και ο Μένιππος είπε όχι στα διόδια για τον Κάτω Κόσμο, αλλά δε νομίζω να τον πείραξε και πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μετά την κοινωνική διαπίστωση λες και το χωρατό...έτσι για να σπάσει η σοβαρότητα!

    Αφού σε ξέρω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή